יחיה (יוחנן) עליו השלום


Site Team

Article translated to : العربية

יחיה (יוחנן) עליו השלום

הוא יחיה בן זכריה נביאו של אללה אשר נולד כמענה לתפילתו של זכריה לאללה שיעניק לו צאצאים טובים, נס לידתו היה שלא לדבר לאנשים במשך שלוש לילות, היה יחיה נביא ומהישרים, ירא שמים וכבד את אביו ואת אמו מנערותיו .

תולדות חייו

הידיעה על לידתו של יחיה נזכרה בסיפור הנביא זכריה- אללה ישתבח שמו העיד שלא עשה לו דומה, והוא הנביא אשר אללה אמר עליו "וחנונו אותו בחסד " ( סורת מרים : 13 ).

כפי שהעניק  אללה את הידע לאל-ח'ד'ר, הוענקו הרחמים ליחיה עליו השלום מעם אללה, הרחמים הוא הידע המקיף המבוסס על אהבה וחמלה עמוקה לכל היצורים כאילו הרחמים הם אחת דרגות האהבה  שנובעות מהידע .

היה יחיה למופת בין הנביאים שאין דומה לו בסגפנות ובפרישות והאהבה האלוהית, והוא הנביא הסגפן אשר היה אוהב את כל היוצרים והאנשים אהבו אותו, אהבו אותו גם כן העופות וחיות הבר והמדברים וההרים, הותר את דמו לאחר מכן בגלל דבר אמת שאמר בחצר מלכותו של מלך עוול ביחס לרקדנית מנאפת .

עדיפות יחיה עליו השלום :

הרבה מדענים זכרו את עדיפותו של יחיה ומזכרים לשם כך דוגמאות רבות, היה יחיה בן זמנו של הנביא ישוע עליו השלום וקרוב משפחתו מצד האם (בן דודה של אמו).

נמסר כי יחיה וישוע עליהם השלום נפגשו באחד הימים, אמר ישוע ליחיה: יחיה תבקש לי מחילה וכפירה מאללה  מכיוון שאתה טוב יותר ממני  !

אמר יחיה : ישוע, תבקש לי מחילה וכפירה מאללה מכיוון שאתה טוב יותר ממני !

 ישוע אמר: אבל אתה יותר טוב ממני, בירכתי לשלום את עצמי ואללה בירך אותך לשלום, הספור הזה מצביע על עדיפותו של יחיה כאשר אללה בירך אותו לשלום ביום הולדתו וביום מותו וביום תחית המתים.

נאמר כי שליחו של אללה מוחמד עליו בירכת אללה ושלום מצא את חבריו ביום אחד משוחחים על עדיפות הנביאים, ואמר אחד מחברי הנביא עליו השלום כי הנביא משה עליו השלום הוא הטוב ביותר כי אללה ישתבח שמו דיבר אליו!

אחד מהם אמר כי הנביא ישוע עליו השלום הוא הטוב ביותר כי הוא רוחו של אללה ומילתו !

חבר שלישי אמר כי אבי הנביאים אברהם עליו ברכה ושלום הוא הטוב כי אללה בחר בו לחבר (ח'ליל), והמשיכו חברי הנביא עליו השלום לדבר על הנביאים וכאשר ראה הנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום שחבריו לא זכרו את יחיה אמר להם איפה השהיד בן השהיד?

שהיה לובש את הצמר ואוכל עלי העצים מחשש האשמה, איפה יחיה בן זכריה ?

לידתו :

נולד יחיה עליו השלום אשר הולדתו היתה לנס מכיוון שהוא נולד לאביו זכריה לאחר שהאריך בימים עד שיאש איש זקן זה מלהיות לו צאצאים, יחיה נולד לאחר תפילה נקיה מלבו של הנביא זכריה .

היה ליחיה ילדות מוזרה קצת מעולם הילדים, כי מרבית הילדים היו משחקים אלא שיחיה היה רציני כל הזמן, חלק מהילדים היו משתעשעים בעינוי בעלי החיים ובניגוד לכך היה יחיה מאכיל את בעלי החיים והעופות מהאוכל שלו מתוך רחמים וחיבה ונשאר הוא ללא אוכל, או אוכל פירות  ועליי העצים, וככל שיחיה גדל בשנים ככל שהאיר פניו יותר והתמלא לבו בחוכמה ובאהבת אללה ובידע ושלום.

יחיה אהב את הקריאה מילדותו וקרא בידע מגיל זה וכאשר היה לנער קראו לו הרחמים של אללה : " יוחנן ,אחוז היטב בספר,מנערותו נתנו לו חוכמת משפט" ( סורת מרים : 12 ) .

יצא  הצוו ליחיה בעודו נוער לאחוז היטב בספר וזאת אומרת ללמוד את הספר בדייקנות, ספר זה הוא ספר ההלכה, אללה העניק לו התעניינות לידיעת ההלכה ולשפוט בין האנשים בעודו נער, היה יחיה האדם הכי יודע את החוכמה בנערותו, והיה שופט בין האנשים ומסביר להם את סודות הדת ומדריך אותם לדרך הנכונה ומזהיר אותם מדרך הטעייה.

כאשר גדל יחיה התרבה הידע שלו וגדלו רחמיו וחיבתו על ההורים שלו, ועל האנשים והיצורים והעצים עד שמלא את העולם ברחמים וחמלה שלו, היה קורא לאנשים לחזור בתשובה מהחטאים והיה מתפלל לאללה בשבילם, אף אחד לא שנא אותו או רצה לפגוע בו וכל האנשים אהבו אותו בגלל רחמיו וחיבתו והאדיקות שלו והוסיף על כך ספגנות .

היה יחיה עומד בין האנשים וקורא להם להאמין באאלה והאנשים היו בוכים מאהבה וענווה, והשפיע בלבם בגלל אמיתות דבריו ובהיותו קרוב מאללה.

בבוקר אחד יצא יחיה לאנשים והמסגד היה מלא באנשים עמד יחיה והחיל לדבר, ואמר כי אללה יתגדל ויתהלל ציווה לי במילים לעשות לפיהן, ואני מצווה לכם לעשות לפיהן, לעבוד את אללה לבדו ללא שותף ומי שמשתף עם אללה אלים אחרים כמוהו כמו עבד שנרכש על ידי אדונו והוא עובד ומשלם את מחיר עבודתו לאדון אחר, מי מכם רוצה שהעבד שלו יהיה כך?!! וצווה לכם להתפלל כי אללה מסתכל על עבדו כאשר הוא מתפלל כל עוד לא הפך את פניו מתפילתו, וענוו כאשר אתם מתפללים, וציווה לכם לצום מכיוון שזה כמהו כמו איש אשר נושא עמו חבילה של מושק בעל ריח טוב ככל שהלך נתן ריח של מושק, וציווה לכם לשבח את אללה יתגדל ויתעלה כי זה כמוהו כמו איש התנפלו עליו אויבים והוא מיהר למבצר וסגר אותו עליו, המבצר הגדול הוא לשבח את אללה ואין ישועה מבלי המבצר הזה.

הנה סיפור לידתו של יחיה כפי שנזכרה בקוראן הקדוש : " זֶכֶר רַחֲמֵי רִבּוֹנְךָ עַל עַבְדוֹ זַכַּרִיָּא * כִּשֶׁהִתְפַּלֵּל אֶל רִבּוֹנוֹ תְפִילָה סִתְרִית * אָמַר רִבּוֹנִי עֲצְמוֹתַי עָשְשוּ וְרֹאשִׁי בָּעַר מֵשֵׂיבָה וּלֹא הָיִיתִּי רִבּוֹנִי בִּתְפִילַתִי אֶלֶיךָ אֻמְלָל * וְכִי אֲנִי חָשַׁשְׁתִּי מִפְּנֵי הַקְּרוֹבִים מֵאֲחוֹרַי וְאִשְׁתִי הָיְתָה עֲקָרָה נָא הַעְנֵק לִי מֵאֵתְךָ בֵּן * יֵרֵש אוֹתִי וְיֵרֵש מֵבֵּית יַעְקוּבּ וַעֲשֶׂה אוֹתוֹ רִבּוֹנִי מְרֻצֶה * הוֹי זַכַּרִיָּא הִנֵּה אָנוּ מְבַשְׂרִים לְךָ עַל עֶלֶם שְׁמוֹ יַחְיַא מִקֹדֶם לֹא קָרָאנוֹ בּוֹ לְאִישׁ * אָמַר רִבּוֹנִי אֵיךְ יִהֱיֶה לִי עֶלֶם וְאִשְׁתִי הָיְתָה עֲקָרָה וּכְבָר בָּאתִּי בַּיָמִים * אָמַר כַּךְ אָמַר רִבּוֹנְךָ זֶה קַל לִי וּכְבָר בָּרָאתֵיךָ לִפְנֵי כֵן בֶּהֱיוּתְךָ לֹא כְּלוּם * אָמַר רִבּוֹנִי עֲשֶׂה לִי אוֹת אָמַר אוֹתְךָ שֶׁלֹא תְדַבֵּר אֶל בְּנֵי הָאָדָם שְׁלֹשָׁה לֵילוֹת וְאַתָּה בָּרִיא וְשָׁלֵם * וְיָצָא מִן הַמִּחְרָאבּ וֹאוֹתֵת לָהֵם כּי שַׁבְּחוּ אֶת אַלּלַה הַשְׁכֵּם וְהַעֲרֵב * הוֹי יַחְיַא אֱחוֹז בַּסֶּפֶר בְּמֶרֶץ וְהִעְנַקְנוֹ לוֹ אֶת הֶחָכְמָה מֵנִעוּרָיו * וְרַחֲמִים מֵאִתַנוֹ וְטֹהַר וְהָיָה יְרֵא שָׁמַיִם * וּמְכַבֵּד אֶת הוֹרָיו וְלֹא הָיָה עָרִיץ מוֹרֶה * וְשָׁלוֹם עַלָיו בַּיוֹם שֶׁבּוֹ נוֹלַד וּבַיוֹם שֶׁבּוֹ יָמוּת וּבַיוֹם שֶׁבּוֹ יוֹשַׁב לַחַיִים " (סורת מרים : 2 – 15 ) .   

 

 

Previous article Next article

Related Articles with יחיה (יוחנן) עליו השלום

הידיעה אללהIt's a beautiful day