הרכילות והדיכאון


Site Team

Article translated to : العربية Русский

הרכילות והדיכאון

אללה יתברך ויתעלה צווה לנו להימנע מהרכילות, דיבה, לשון הרע, חשדות, ריגול והרגלים הרעים, אללה יתברך ויתעלה אומר בספרו נשגב: " הוי המאמינים, אל תרבו לחשוד, כי לעתים חשדנות היא חטא. אל תרגלו זה אחר זה, ואל תלכו רכיל. האם רוצים אתם לאכול את בשר אחיכם המת? הן לא תרצו בזאת! היו יראים את אללה, כי אללה רוצה בתשובת עבדו ורחום. " (סורת החדרים :12), אללה ישתבח שמו דימה בפסוק הגדול הזה את אלה שמדברים רעות על האחרים בזה כאילו אוכל את בשרו בעודו מת!

המטרה של הדמוי הזה היא לעורר סלידה בלב מפני ההרגל הרע הזה. מכוון שאללה יתעלה רוצה לנו לחיות מאושרים. המחקרים שפורסמו לאחרונה הדגישו את הכנות של הקוראן הקדוש, המדענים גילו כי רבוי החשד באחרים דווקא באנשים המקרובים כמו הבעל שחושד באשתו ולהפך, מוביל להרהורי הרע שיהיה קשה להיפטר מהם.

במחקר חדש שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת פלורידה, המדענים גילו כי הפצת השמועות והרכילות החברתית, ייתכן שלא מובילות לנזקים פיזיים לתלמידי בתי הספר המבוגרים אלא שעלולות להביא לתוצאות מזיקות שמשפיעות על הבריאות הנפשית שלהם שעשויות להימשך לתקופות ארוכות עד שיגיעו לשלב הנוער.

מחקרים אחרים הראו כי רבוי הדבור, הפטפוט ואהבת הריגול מובילים במרצות הזמן לחולשה בזיכרון ומשפיעים על מערכת עבודת הלב, אפילו שהמוח נשפע במה שהמדענים מכנים " תסביך הרגול" שישנם הרבה אנשים סובלים ממנו היום.

המחקר הוכיח שישנו קשר בין מה שהמדענים מכנים בתופעת "הנפילה קורבן ליחסים חברתיים " במהלך שלב ההתבגרות לבין הדיכאון וחרדה בשלב הראשון של תקופת הנוער. ישנם אנשים שפונים לעוות את המצב החברתי והיחסים החברתיים של האדם על ידי מניעתו מלהשתלב בפעילויות החברתיות, בנוסף להפצת שמועות נגדו הדבר שגורם לרבוי הדיכאון והחרדה אצל בני נוער.

מחלת ההפרעה הטורדנית –כפייתית התפשטה מאוד בימים אלה בגלל ההתפתחיות הטכנולוגיות המדהימות וממהרות, אנו מוצאים שישנם אנשים שלא מבינים את ההתפתחות הטכנית הזאת וכתוצאה מכך סובלים מהרהורי הרע ולחישות, אנו כמוסלמים אומרים כי מקור הלחישות האלה הוא השטן שהמחקרים המדעיים מזניחים אותו.

המדענים מדברים היום על הכל חוץ מהשטן! היצור החלש הזה משפיע באופן חזק על אלה שהתעלמו מספרו של אללה יתעלה. הקוראן הקדוש למד אותנו כיצד להבטיח עצמנו מפני הלחישות של השטן על ידי מילים מעטים שמשפיעים על השטן כמו פצצה.

אללה ישתבח שמו צווה לנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום לבקש מחסה מאללה מפני לחישות השטן, אללה ישתבח שמו ויתעלה אומר בספרו הנשגב: " אמור, שומרני, ריבוני, מפני מדקרת השטנים, *ושומרני, ריבוני, פן יגיעו עדי. " (סורת המאמינים:98-97) קורא יקר, האם אתה אומר את הפסוקים האלה בכל יום? האם האתה יודע את החשיבות של הנשק הזה בטפול מחלות היום?

האדם המאמין הוא האדם המאושר ביותר בעולם הזה, בניגוד למה שהאתאיסטים טוענים, מכיוון שהמטרה של כל הוראות הקוראן הקדוש נגזרו לאושר האדם המאמין באללה יתעלה והמאמין בדת האיסלאם ובנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום, זה הוא האושר האמיתי.

מכאן אנו מבינים את החשיבות של הוראותיו של דת האיסלאם במניעת הדיכאון, התסכול, וההפרעות הנפשיות האחרות, אנו אומרים לאלה שלא מאמינים בהוראותיו של הקוראן הקדוש ולאלה שאומרים שהקוראן הקדוש לא מתאים לרוח עידן המדע והפתוח: האם לא מה שהפסיכולוגים מגלים היום הוא אותו דבר שהקוראן הקדוש דיווח לנו עליו מזה 1400 שנים?!!

Previous article Next article

Related Articles with הרכילות והדיכאון

  • ההתרחקות מדרכו של אללה מובילה להתאבדות

    Site Team

    ההתרחקות מדרכו של אללה מובילה להתאבדות האם אתם יודעים שבכל שעה מתאבדים יותר ממאה אנשים ברחבי העולם!! האם אתם

    12/12/2009 6344
  • הצבעים והאושר

    Site Team

    הצבעים והאושר   החוקרים גילו באחד הניסויים החדשים שהצבעים מוסיפים אושר לחייהם של האנשים, לכן אמרו

    12/12/2009 8508
הידיעה אללהIt's a beautiful day