ההתרחקות מדרכו של אללה מובילה להתאבדות


Site Team

Article translated to : العربية Русский

ההתרחקות מדרכו של אללה מובילה להתאבדות

האם אתם יודעים שבכל שעה מתאבדים יותר ממאה אנשים ברחבי העולם!! האם אתם יודעים שהסיבה שעומדת מאחורי מקרי ההתאבדות האלה היא ההתרחקות מדרכו של אללה? קוראים יקרים בואו לראות את המחקרים האלה ....

כיום, אנו רואים בעולם תופעה מוזרה שלא היתה קיימת קודם לכן. התופעה הזו היא תופעת ההתאבדות של אנשים במדינות הבלתי מוסלמיות. רוב מקרי ההתאבדות האלה לאנשים שאינם מאמינים באללה יתעלה, הדבר הגורם להם לאבד את התקווה והדיכאון, בנוסף לנודידי שינה וההפרעות הנפשיות שגרמו להם לחשוב על ההתאבדות

כאן, אנו נזכרים בפסוק הקוראני הגדול שבו אמר אללה ישתבח שמו ויתעלה: " ואולם כל הפונה עורף לתוכחתי, ימצא את מחייתו בדוחק, וביום תחיית המתים נאספהו (מן הקבר )עיוור, * אז יגיד, ריבוני, מדוע אספתני עיוור? הן הייתי פיקח! * יגיד (אללה) כך כי ניתנו לך אותותינו ואתה שכחת אותם, על כן היום ישכחוך ." (סורת ט.ה: 126-124 " כאשר יתרחק האדם מדרכו של אללה אז הוא מוסר את עצמו לידי השטן שמפחיד ומעציב אותם ומוביל אותם לבעיות פסיכולוגיות שאין להם כל תרופה או רפואה חוץ מחזרה לדרכו של אללה .

אללה יתעלה הבטיח לאדם המאמין חיים טובים, שקטים ורגועים. הוא אומר בספרו הנשגב: " עושי הטוב, זכר או נקבה, ובלבם אמונה, ניתן להם חיים טובים. לכל אלה ניתן את שכרם על כל הטוב אשר עשו ." ( סורת הדבורה : 97(

ישנם אנשים שחושבים כי הכסף הוא שגורם לאושר בעוד שהאמונה הזאת לא נכונה. דבר שמעיד על כך הוא מקרי ההתאבדות הרבים של אנשים העשירים !! אללה ישתבח שמו אומר בספרו הנשגב: " אל יפליאוך הונם ובניהם. כל שאללה רוצה הוא לתת להם כעונש בחיי העולם הזה, עד שתצא נשמתם בעודם כופרים " (סורת ההצהרה: 55). אנו אומרים תמיד כי הדרך היחידה לאושר המוחלט של האדם היא להישאר קרוב לאללה הבורא, זהו המצב הטבעי. למשל, כאשר מתרחק התינוק מאמו ימות!!

להלן מחקרים חדשים על תופעת ההתאבדות, ההשפעות והסיבות:

נידודי השינה וההתאבדות

המחקרים גילו כי יש קשר בין חוסר היכולת הכרוני לבין ההתאבדות בקרב האנשים בגיל הבגרות. הרופאים הצביעו על הצורך לטפל באנשים שסובלים מקשיי השינה אפילו אם לא היו סובלים ממחלות נפשיות.

 ככל שגדלו הבעיות של חוסר היכולת לישון אצל האנשים האלה ככל שגדלו האפשרות לחשוב על ההתאבדות, ארגון הבריאות העולמי מעריך כי 877 אלפים בני אדם מתאבדים בעולם מדי שנה, בידיעה שמתוך כל 40 נסיונות להתאבד מת אדם אחד!!!

בעבר, המדענים קשרו בין הנטיות האובדניות לבין חוסר היכולת לישון בקרב האנשים שסובלים מבעיות נפשיות, אלא שזו הפעם הראשונה שבה מקשרים בין הנטיות האלה לבין הבוגרים באופן כללי.

צוות מדענים מאוניברסיטת מיטשיגן בדקו את הקשר בין נידודי השינה לבין הנטיות האובדניות אצל 5692 אמריקאים. המדענים מצאו כי 2.6 אחוזים מכלל המדגם מרגישים במחשבות אובדניות בעוד ש 0.5 אחוזים מכלל המדגם ניסו להתאבד בפועל, המדענים בדקו שלושה סוגים של נדודי שינה : קשיים בשינה, קושי להמשיך בשינה, ההתעוררות לפני המועד הרצוי בשעתיים לפחות.

המדענים בדקו גם כן כמה גורמים מסויימים כמו דיכאון, בעיות משפחתייות וכספיות. המדענים גילו שהאנשים שסובלים מאחד או שני סוגים של נידודי שינה היו בסיכון של נסיון להתאבד יותר מאלה שנתקלים בבעיות השינה. המדענים מצאו שיש קשר הדוק בין ההתעוררות בשעות מוקדמות לבין הנטיות האובדניות.

ד"ר ווגנר החוקר הראשי אומר יכול להיות שההסבר טמון בכך שבעיות השינה והחשיבה על ההתאבדות נובעות ממקור אחד הוא שהאדם סובל מבעיות נפשיות. ד"ר סתנלי אומר שהשינה נחשבת לדבר הכרחי לבריאות הגופנית והנפשית של האדם.

עייפות והלחץ עומדים מאחורי התרבות מקרי ההתאבדות של חילים האמריקאים.

פורסם באתר של סי אן אן כי חלק מהמפקדים האמריקאים מדגישים כי הלחץ על הכוחות שנגרם על ידי ההתפרסות החוזרת נחשבת לאחראית באופן חלקי על רבוי שעורי ההתאבדות בקרב חיילי הצבא של ארצות הברית, ההתאבדות תופשת את המקום השלישי מתוך גורמי המוות בקרב כוחות הצבא.


 

 

המפקדים הדגישו גם כן כי שעורי ההתאבדות בקרב אנשי הצבא גדולים יותר משעורי ההתאבדות בקרב האזרחים לפעם ראשונה במהלך שנת 2008. הסטטיסטיקות מציבעות על כך שישנם 133 מקרי התאבדות בקרב הצבא של ארצות הברית במהלך 2008, בעוד שלא ראינו את התופעה הזאת בקרב הצבאות המוסלמים, למה?

התשובה פשוטה לגמרי, מכיוון שהאדם המאמין לוחם  למען אללה יתעלה בעוד שמטרתם של  אלה שאינם מוסלמים היא העולם הזה, לכן, הוא מסיים את הבעיות שלו בהתאבדות בעוד שיש מטרה גדולה לאדם המאמין .....הניצחון או השהאדה.

ריבוי שעור ההתאבדות בארצות הברית.

קבוצה של מדענים המתמחים בחקירת ההתאבדות הדגישו  שיש קשר הדוק בין שעורי ההתאבדות לבין הדיכאון הנובע ממשברים כספיים, המדענים הצביעו גם שהתוצאות של המשבר הנוכחי יהיו גרועות יותר מאשר בקפאון הקודם.

ד"ר אלן ברמן מנ"כל ההתאחדות ללחימה בהתאבדות בארצות הברית אומר: אם התקופה הזאת דומה לתקופת שנות השלושים, אז, אנו חייבים להיות מודאגים לתוצאות, המומחים הדגישו כי תנאי החיים כיום עדיין טובים יותר מהתנאים בימי השפל הגדול, מכיוון שהאנשים נעשו פתוחים יותר להכיר בבעיות הנפשיות שלהם.

המומחים הצביעו על כך שמספר המובטלים בתקופות הקשות ביותר של השפל הגדול הגיעו ל 34 מיליונים אמריקאים, המומחים הוסיפו כי אם המצב הכלכלי הנוכחי נעשה דומה לתקופה הזה אז ידרדר מצב הרוח של האנשים באופן ניכר בגלל היעדר תפקיד המשפחה והחברה כיום.

ד"ר ג'ון מקינטוש, מומחה התאבדות באוניברסיטת אינדייאנה אומר כי הופעת ההשלכות והתוצאות של המשבר עשויה לקחת זמן רב, מקינטוש הוסיף שישנם יותר מ- 32,000  מקרים של התאבדות בארצות הברית מדי שנה וישנם יותר מ- 800,000 ניסיון התאבדות כושל, הדבר שמעמיד את שליש האנשים האלה בסכנה להתאבד שוב.

אין ספק בכך ,שאחת תוצאות המשבר הכלכלי המשפיעות ביותר על האנשים היא אובדן ביתם, הגורמים של ההתאחדות ללחימה בהתאבדות אומרים: כי המחקרים שלנו הוכיחו כי התוצאות המשפיעות ביותר של המשבר על האנשים היא אובדן הבתים שלהם, בנוסף לכן, מספר השיחות שקיבל מרכז הלחימה בהתאבדות בזה 65 אחוזים במחצית השנייה של 2008.

מהתאונות שאירעו לאחרונה, אחד הגברים בארצות הברית פתח באש על המשפחה שלו לפני שיפתח באש על עצמו לאחר שאבד את משרתו. הגבר הזה ירה באשתו וחמישת ילדיו והתאבד לאחר מכן, הגבר עזב הודעה שבה אמר: " אני ואישתי מצאנו שטוב יותר לשים קץ לחיים שלנו וחיי הילדים במקום לעזוב אותם בידי זרים

קוראים יקרים, תבחינו איתי בתוצאות של ההתרחקות מאללה יתעלה!! אם האיש הזה היה בטוח באללה הבורא שאומר בספרו הנשגב: " אל תמיתו את ילדיכם מפחד העוני. אנו נכלכל אותם ואתכם, והריגתם היא חטא כבד " (סורת המסע הלילי: 31) הפסוק הזה מספיק שיתאזר האדם בסבלנות ולסבול את התנאים הקשים ולא לאבד את התקווה מרחמיו של אללה יתעלה.

הנביא יעקב עליו השלום לאחר שאבד לו את בנו יוסף ולאחר מכן אבד את בנו הצעיר שאהב אותו מאוד ונתעוור... ולמרות כך לא אבד את התקווה ואמר לבנים שלו: " בני, לכו והתחקו אחר יוסף ואחיו, ואל תיוואשו מרחמי אללה, רק האנשים הכופרים יאמרו נואש מרחמי אללה " ( סורת יוסף: 87 ) הנביא יעקב עליו השלום ראה בייאוש מרחמי אללה בתור כפירה : " רק האנשים הכופרים יאמרו נואש מרחמי אללה  " פסוקים כאלה מעניקים את התקווה לאדם המאמין

ההתאבדות באינטרנט!

השלטונות היפניות הזהירו מפני הריבוי העצום של תופעת התאבדות הנוער באנטרנט, השלטונות ספרו לא פחות מעשרים מקרה של התאבדות בחודשים האחרונים, השלטונות חושבות שבני נוער יפנים נפגשים באנטרנט על פי הסכם הדדי בעקבות כך נפגשים להתאבד באופן המוני.

התופעה הזאת החילה להופיע בשנות התשעים המאוחרות ועד מהרה ונהפכה לתופעה בינלאומית. ביפן ששיעורי ההאתבדות בה גבוהים יותר, החילה התופעה לעורר את תשומת לבם של רבים, בדרך כלל, ההתאבדות נעשית באותה שיטה, הצעירים מציתים אש במקומות מסויימות ומתאספים מסביב האש לנשום את גזי הפחמן.

בתקופה האחרונה, קריאות רבות של פוליטיקאים הלכו וגדלו לסגור או לשנות את הנושאים והתוכן של האתרים האלה שבני הנוער התרגלו לגלוש להם, אלא שישנם מומחים רבים שהפחיתו מהאפקטיביות של החלטת הסגירה או המחיקה, המומחה של דרכי ההתנהגות יושימוטו טקהאשי אמר שההתרה לאנשים שרוצים להתאבד להציג את הבעיות שלהם באנטרנט לא נחשבת לבעיה.

המומחה הזהיר כי הבעיה האמיתית ביפן היא קיומם של מספר גדול של אתרים שמסבירים את הדרכים להתאבד, בנוסף שאין מספר של אתרים להגנה מפני ההתאבדות שלפחות שווה למספר הראשון.

בדרך כלל, הצבע השחור הוא הרקיע של אתרי ההתאבדות ביפן, הממונים על האתרים האלה כותבים בדף הראשון של האתר משפט אזהרה שמצביע על הסכנה של התוכן, האתרים האלה מתירים לגולשים שערי צ'אט שבהם מביעים הגולשים על כוונתם למות ומחליפים את החוויות והרעיונות על הדרך היעילה ביותר להשיג את המטרה הזאת.

חלק מהאתרים האלה כולל רשימת מכירות שמציגה בפרוט "ציוד ומכונות "שמשתמשים בהם להתאבד, בשנת 1998, אחד האתרים רכש  מוניטין גדול אשר, האתר הזה הוקם על ידי מורה בגיל 27 שבו הפיץ את חומר הציאניד. השלטונות קשרו בין מקרי ההתאבדות לבין החומר והאתר הזה, לכן סגרו את האתר ופתחו חקירה עם האיש הזה שבתורו העדיף להתאבד.

רוב הגולשים לאחרי ההתאבדות ביפן הם אנשים צעירים שסובלים מדיכאון או ממחלות הלב או התעוללות מצד ההורים, עם זאת, ישנם אנשים מבוגרים שגולשים לאתרים האלה, בדרך כלל, האנשים האלה סובלים מקשיים כלכליים שמתאבדים כדי להנות את משפחותיהם בכספים של ביטוח החיים.

דו"ח: ההתאבדות היא הגורם הראשון של מוות בסין

כלי התקשורת של סין הודיעו ביום שני כי ההתאבדות היא הגורם הראשון של המוות בסין בקבוצת הגיל מבין 20 לבין 35 שנים, וכרבע מיליון בני אדם מתאבדים מדי שנה, זאת אומרת 685 מתאבדים בכל יום.

העיתון צינה דיילי כתב כי בכל שנה מנסים להתאבד בין 2.5
ו - 3.5 מיליון סינים, הדבר שעשה את ההתאבדות לסיבה החמשית בגודלה של מוות בקרב מספר האוכלוסיה של הסין שמגיע ל 1.3 מיליארד בני אדם והגורם הראשון של המוות בסין בקבוצת הגיל מבין 20 לבין 35 שנים.

נראה כי שיעורי ההתאבדות והדיכאון בקרב בני הנוער הסיני הם תוצאה ישירה של לחץ הולך וגובר בחברה משתנה במהירות רבה. ליו הונג, פסיכיאטר בביג'ין אומר : החברה מלאה בלחצים והתחרות. הצעירים חסרי ניסיון בהתמודדות עם הקשיים נוטים לדיכאון.

העיתון דיווח כי בסקר שכלל 15,431 סינים שסובלים מדיכאון, נראה כי 60 אחוזים מאלה שסבלו מדיכאון במשך השנתיים האחרונות היו בגיל העשרים והשלושים, הבעיה הגוברת עוררה את החששות של הממשלה והעם במידה שווה. באוגוסט 2003, הממשלה פתחה קו חם ללא תשלום במשך עשרים וארבע שעות כדי לספק עזרה לאנשים שסובלים מדיכאון ומניעת ההתאבדות.

מאז התאריך הזה התקשרו יותר מ 220 אלפים בני אדם, אבל מייקל פלפס מנכ"ל  המרכז למחקרי ההתאבדות בביג'ין אמר כי אחד מתוך כל עשרה אנשים שהתקשרו בקוו מונעים אותו מלהתאבד בנסיון הראשון, הדבר חמור מאוד, כי רוב המתקשרים מודאגים מאוד ואולי שיתאבדו ללא לחשוב על כך, פלפס אומר כי הסיבות הנפוצות למוות בסין בקרב כל הגילאים הן תאונות הדרכים וסרטן הראיות.

הטפול הקוראני:

רוב החוקרים בענייני התאבדות מדגישים כי הסיבה העיקרית להתאבדות היא אובדן התקווה בעוד שחוסר ההזהרה המספיקה נחשבת לסיבה השנייה, קוראים יקרים, אולי תתפלאו שהקוראן הקדוש התייחס וטיפל בבעיה הזאת ונתן לנו את התקווה ברחמים של אללה יתעלה והזהיר אותנו מפני ההתאבדות. אללה ישתבח שמו אומר בספרו הנשגב: "הוי המאמינים... אל תהרגו את עצמכם, אללה רחום עמכם תמיד, * כל העושה את כל אלה לשם התנכלות ועוולה, נצלה אותו באש, ואין קל מזה לאללה " (סורת הנשים: 30-29 ) לכן, המומחים מדגישים כי שיעור ההתאבדות הנמוך ביותר נמצא במדינות האסלמיות !!

Previous article Next article

Related Articles with ההתרחקות מדרכו של אללה מובילה להתאבדות

  • ההשפעות הנפשיות והחברתיות של עבודת אללה

    Site Team

    1-        עבודת אללה יתעלה מביאה את האושר הן בעולם הזה והן בעולם הבא, אללה ישתבח שמו

    17/06/2014 2700
  • בקשת הרשות

    Site Team

    צניעת המבט ובקשת הרשות לפני הכניסה מורישה אדיבות בלב ובנפש ומביאים את רצונו של אללה ישתבח ויתעלה בעוד שאי צניעת

    05/11/2013 2767
  • התועלות של האימונה בספרים

    Site Team

    -  האימונה בספרים של אללה יתעלה מובילה לידיעת את הרחמים, אהבה של אללה יתעלה ואהבתו לעבדים שלו אשר הוריד להם

    07/06/2014 2506
הידיעה אללהIt's a beautiful day