הצבעים והאושר


Site Team

Article translated to : العربية Русский

הצבעים והאושר

 

החוקרים גילו באחד הניסויים החדשים שהצבעים מוסיפים אושר לחייהם של האנשים, לכן אמרו שקיומם של הצבעים בטבע הוא דבר חשוב מאוד, קוראים יקרים בואו לקרוא את המחקר החשוב הזה.

הצבעים נחשבים לאחת האותות של אללה יתעלה ויתברך. אנו סקרנו במאמרים קודמים את ההשפעה הנפשית של הצבעים על בני האדם, היום אנו מגישים מחקר מדעי חדש שמדגיש שהצבעים יכולים להיות אמצע להביא אושר לחיי האדם. החוקרים גילו כי ראיית חלק מהצבעים כמו כחול, ירוק, כתום וסגול עשויה להגביר את התחושה של האושר והביטחון העצמי.

במחקר, שנערך על ידי מוסד"  Mind Lab " המורכב מקבוצה של המדענים הבריטיים, החוקרים הציגו  מגוון רחב של צבעים ואורות. הם גילו ששני הצבעים הכחול והירוק הגבירו את תחושת האושר אצל הגברים בעוד שלושת הצבעים הכחול, סגול וכתום הגבירו את תחושת האושר אצל נשים.

על פי הדו"ח של העיתון "טלגרף", שני הצבעים הכחול והאדום הגבירו את רמות הביטחון העצמי אצל הגברים בעוד ששני הצבעים הכחול והסגול הגבירו את רמות הביטחון העצמי אצל נשים, המדענים גילו גם שיש יתרונות ותועלות רבים לראיית הצבעים הבהירים.

המדענים העמידו קבוצה של מתנדבים לאורות האלה, התוצאות של מתנדבים אלה היו מהירות במבחני השכל ב- 25 אחוזים, וגם בתגובה שלהם ב - 12אחוזים, בנוסף לשיפור ביכולת לזכור, המדענים גילו גם כי קפיצת ידם של אלה היתה חזקה יותר מאחרים. ד"ר דוויד לואיס, מייסד של" Mind Lab"  אמר כי האצלת יותר צבעים בחיינו, דוווקא בחורף, עשויה לגרש את הדכדוך של החורף.

במחקר אחר התברר כי הנשים נולדות בעוד שהן מעדיפות הצבעים הבהירים באופן טבעי, המחקר הזה נערך על ידי ד"ר אניה הילברט המומחה לפסיכולוגיה באוניברסיטת ניו קאסל. מדגם המחקר כלל 208 אנשים שהתבקשו לבחור בצבע המועדף שלהם במהירות מבין מגוון של צבעים, המחקר הראה שרוב האנשים בחרו בצבע הכחול, אלא שנשים בחרו בצבע הכחול המוצל בצבע אדום בעוד שגברים בחרו בצבע הכחול הנוטה לירוק. המומחית יזו לינג שפקחה על המחקר אומרת שהסיבה לכך נובעת מהיכולת הביולוגית של הנשים להבחין בין שני הצבעים הכחול והאדום בצורה טובה יותר מאשר גברים.

מה קורה כאשר נעלמים הצבעים מחיינו ؟

דבר מצעיר מאוד לחיות בחיים ללא צבעים, זה מה שקורה לאנשים עם "עיוורן צבעים " המחלה שאי אפשר לטפל בה עד כה!! אלא שהרופאים ממליצים לחולים למצוא דרך לחיות עם המחלה הזו. המחלה הזו נגרמת על ידי פגם גנטי קטן. מחלת עיוורון הצבעים יכולה לבוא בצורת עיוורון מלא או עיוורון חלקי. יכול להיות שהתינוק נפגע בעיוורון צבע מסוים כמו כחול או צהוב או בעיוורון צבעים שונים. ד"ר הרמן כרסתיל המומחה ברפואת העיניים בעיר הילד בירג הגרמנית הצביע על כך שקרוב לשמונה אחוזים מגברים ו- 0.4 אחוזים מנשים נולדים בעיוורון האדום וירוק, הרופא הגרמני מבהיר שפגם גנטי קטן גורם לקולטני התמונה בתוך הקרנית של העין לשלוח מידע חסר על הצבע באמצע עצב הראייה למוח

המדען הראשון שגילה את המחלה הזו הוא ג'ון דלטון שהבחין את מצב הלקוי של ראיית הצבעים, עיוורון האדום והירוק נחשב לאחד המחלות הידועות מזה זמן רב, המחלה הזו ידועה גם בשם "מחלת דלטון" שנקראת כך על שמו של הכימאי והרופא האנגלי ג'ון דלטון שהיה הוא צעמו סובל מהפרעה הזאת. דלטון שנפטר בשנת 1844 היה מהראשונים שתיארו את מצב ההפרעה בראיית הצבעים. גון דלטון היה רואה את הצבעים כתום, צהוב וירוק כאילו צללים שונים לצבע הצהוב.


 

המדענים הצליחו להוכיח כי דלתון סבל מעיוורון הצבעים אחרי מאה וחמשים שנים ממותו, זה בהתאם לדבריו של מנהל המעבדה של מחקרי הגנים  בבית חולי העיניים שליד אוניברסיטת טובינגן ברנרד פסינגר אשר עורכת מחקרים על הגורמים הגנטיים של עיוורון צבעים, המדענים הצליחו לזהות את הגן הפגום בחומצה דאוקסיריבונוקלאית {די-אן-איי} של דלתון ברקמה גנוזה.

האופטומטריסט פריתס בוסר מעיר אולתין בשוויץ מתאר את עיוורון האדום והצהוב שלו באומרו: "אנו לא רואים הכל אפור אלא שרואים בצורה אחרת ". המומחה  הזה מאמן מתמחים בלקות הראייה ומורים של לקויי ראייה בגרמניה, הוא הוסיף
" כאשר אנו אוסף את פרי התות בלווית הבן שלי הוא אוסף כמויות גדולות של התות האדום בעוד שאני אוסף את פרי התות השחור בצורה טובה יותר".

מנתח ורופא העיניים כרסתיל מציין שחלק מחולי עיוורון צבעים מבדילים בין צללי הצהוב החום לבין הצהוב האפור בצורה טובה יותר מאלה שנהנים בראייה טבעית. החוקרים מדגישים כי ההשפעה של בעיות הצבעים על חיי היום יום מעטים אלא שחולי עיוורון הצבעים  אינם רשאים לעבוד כטייסים או נהגי רכבת מכיוון שהמקצועות האלה צריכות לאנשים שיוכלו לזהות את האותות הצבועים.

למרות שעדיין לא גילו תרופה לעיוורון הצבעים ולא ניתן לתקן אותו, אלא שחולי עיוורון הצבעים ששואפים ל"עזרה" יכולים למצוא בקלות באמצעות האינטרנט מודעות לעדשות מגע שיכולות לתקן את עיוורון האדום והצהוב. המומחים ממליצים לחולי עיוורון הצבעים לקבל את המחלה, המומחים ממליצים גם להעמיד את הילדים לבדיקות עיוורון הצבעים בתחילתה הלימודים שלהם אפילו אם לא נראה בהם את סמפטומים של המחלה, כדי למנוע את קשיי הלמידה, מכיוון שמשתמשים בחומרים הקשורים לצבעים בבתי הספר כמו מפות בהתמדה, ואם האבחון הראה שהתלמיד לקוי בעיוורון הצבעים אז צריך להודיע למורים שלו על זה וגם להודיע לילד על הבעיה שלו

הטבע מבטא את עצמו בצבעים, זו היא תמונה של התפרצות הר געש מפחיד, אלא שאנחנו רואים לוח אלוהי מדהים, זו תמונה מקוטנת לאש גיהנום, קוראים יקרים תראו איך נראים הצבעים האדום, צהוב וכתום, אלא שהאש של גיהונם מתלהטת במידה כזו שנעלמו צבעים והפך לשחור, אללה ישמורנו מפני האש  .

הצבע הירוק נחשב לאחד הצבעים שמנחים לעינים, הירוק הוא הצבע של גן עדן שאללה יתעלה הבטיח לצדיקים, המדענים הוכיחו כי הצבע הירוק מסייע ביציבות של מצב הרוח של האדם ומעורר שמחה בנשמות. אחד רחמיו של אללה יתעלה עלינו שעשה את הצבע הזה לצבע של הטבע מסביבנו, למרות כך, אנו מוצאים אתאיסטים שטוענים כי כל דבר ביקום בא במקרה!!!

אחת השיטות המודרניות של הטיפול הרפואי שהחוקרים מנסים לנצל אותה היום היא השיטה של הטפול הרפואי בצבעים, לכל צבע מאפיינים שאללה יתעלה הפקיד בו, כל צבע מכיל אנרגיה שמעוררת באדם תחושה מסויימת של שמחה, אושר או ששון וכיוצא בזה, החוקרים מדגישים היום כי הטיפול הרפואי בצבעים נחשב לאחת השיטות החשובות ברפואה האלטרנטיבית.

קוראים יקרים ,תבחינו בתמונה הזאת!! אם נהרהר בתמונה בהתעמקות אז נראה את העצב והדיכאון שבתמונה וכמעט לא רואים כל אושר או שמחה, הסיבה היא היעלמות הצבעים, ואם הרהרנו בתמונה זו במידה גדולה של תענינות אז נבחין שהתמונה הזאת היא אותה תמונה לעיל אבל ללא צבעים. קורא יקר תבחין בהבדל העצום בין שתי התמונות, תבחינו בהשפעתם של הצבעים בחיינו, הדבר הזה קורא לנו לשבח את אללה על החסד הזה, אללה ישתבח שמו אומר בספרו השגב: " הלא תראה כי אללה הוריד מים משמים והולכם במעיינות על פני הארץ, אחר ינביט בהם זרע בשלל גוונים, אחר ייבול ויצהיב לעיניך, ואז יפורר אותו. בזאת צפון אות הזכרה לנבוני הלב.* היש דומה לאיש אשר פתח אללה את לבו לאיסלאם, והוא הולך באור ריבונו? על כן, אבוי למקשים את לבם נוכח זכר אללה .בתעייה גמורה הם " (סורת החבורות: 21-22 ).


 

האם הקוראן הקדוש דווח לנו על כך ؟

אללה ישתבח שמו זכר את "הצבעים" בספרו הנשגב שבע פעמים, אללה יתעלה הפך את הצבעים לנס, אללה ישתבח שמו אומר בקוראן הקדוש "וגם כל אשר הרבה את זרעו על פני האדמה, על שלל צבעיו. בזאת צפונים אותות לאנשים אשר יזכרו " (סורת הדבורה: 13) הצבעים הם אחת האותות של אללה שמזכירות לנו את חסדיו של אללה הבורא יתברך ויתעלה: " בזאת צפונים אותות לאנשים אשר יזכרו " ולולא הצבעים החיים היו מעצבים מאוד, מכיוון שקיומם של הצבעים מעורר תחושה של שמחה ואושר בלבו של האדם, זה אחד החסדים של אללה יתעלה שרוב האנשים לא יודעים

כפי שראינו, בעיית עיוורון הצבעים מחלישה את היכולת של האדם באבחנה ובלימודים, היעלמותם של הצבעים מחייו של האדם היא דבר מעציב שמשתקף באופן שלילי על היכולת והכושר שלו. אללה יתעלה אמר בספרו הנשגב: " הלא תראה כי אללה הוריד מן השמים מים, והצמחנו בהם את פרי הארץ בשלל צבעים. ובהרים יש אשר הם עטורי פסים לבנים ואדאמים -שלל צבעים- ושחורים כעורב * וגם באנשים וברמשים ובמקנה ישנם בעלי צבעים שונים אשר כאלה. המלומדים הם היראים את אללה מכל עבדיו .אללה הוא אדיר וסולח "  (סורת היוצר:  26 – 28 )

בטקסט הקוראני הזה, אללה ישתבח שמו זכר את המילה "צבעים" שלוש פעמים: נזכרו הצבעים של הפרות " והצמחנו בהם את פרי הארץ בשלל צבעים" ונזכרו הצבעים של ההרים
" ובהרים יש אשר הם עטורי פסים לבנים ואדאמים-שלל צבעים-" ונזכרו גם הצבעים של האנשים ובעלי החיות " וגם באנשים וברמשים ובמקנה ישנם בעלי צבעים שונים אשר כאלה", הטקסט הזה כלל את כל הצבעים של בני האדם, בעלי החיות, צמחים או חפצים דוממים כגון ההרים, אללה יתעלה דיווח לנו אחרי כך על יראתם של מדענים, מכוון שהמדען שהבין את גדולת הבריות צריך להבין את גדולתו של הבורא. אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב: " המלומדים הם היראים את אללה מכל עבדיו" .

 

 

 

Previous article Next article

Related Articles with הצבעים והאושר

הידיעה אללהIt's a beautiful day