התועלות הרפואיות והנפשיות של התפילה


Site Team

Article translated to : العربية Русский

התועלות הרפואיות והנפשיות של התפילה

למה אנו לא מרגישים במתיקות של התפילה?

ולמה אנו מרגישים כי התפילה כבדה ?

הסיבה פשוטה כי אנו לא מבינים את התועלות של התפילה מבחינה הנפשית , והגופנית ,בואו לקרוא......

ישנם הרבה מחקרים שדיברו על התועלות הרפואיות של התפילה, אני רוצה להזכיר כמה מהתועלות האלה שאנו צריכים לדעת כדי להרגיש את התענוג של התפילה והפולחן, הנה, כמה תועלות בקיצור:

  • התפילה היא הספורט הכי טוב מבחינה נפשית, רוחנית וגופנית, ההתמדה בתפילה מבטיחה לאדם גוף בריא ומצב נפשי רגוע ויציב. לכן, התפילה היא אחת התוכנות החשובות של הצדיקים אחרי האמונה. אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב: " ספר זה -אין ספק בו-מקור הדרכה הוא ליראים * המאמינים בנסתר והמקיימים את התפילה והמוציאים ממון מאשר שלחנו לפרנסתם " (סורת הפרה: 3-2 )
  • אם אתה רוצה לטפל בכאבי הגב והרגלים, אנו ממליצים לך לשמור על קיום התפילה. התפילה לא סתם פולחן שמקרב אותנו לאללה אלא גם נחשבת לטוב בעולם הזה ובעולם הבא. אללה ישתבח שמו אומר בספרו הנשגב: " קיימו את התפילה ותנו זכאת, כי כל טובה שתקדימו לעשות למען עצמכם, תמצאוה אצל אללה, כי אללה מבחין באשר תעשו " ( סורת הפרה: 110).
  • התפילה נחשבת לספורט קל שמועיל לשרירים ומטפל בחולשת הגוף שפוגעת באנשים רבים. התפילה היא התרופה הטובה ביותר לכל הבעיות של התקופה הזאת אם נלוות בסבלנות. התפילה והסבלנות נחשבות לטיפול היעיל ביותר למחלות נפשיות רבות, לכן, אללה יתעלה אמר בקוראן הקדוש: "בעוז הרוח ובתפילה ביקשו לכם ישועה. אומנם קשה הדבר, אך לא לענווים " (סורת הפרה: 45 .
  • הכריעות וההשתחוות מסייעות בשיפור מחזור הדם ומשפרות את תפקוד הלב, דבר מוזר הוא שההשפעות הלאה לא מופיעות אלא בהתמדה בקיום התפילה. ומכאן, אנו מבינים מדוע אללה ציווה עלינו להתמד בתפילה! אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב: " שמרו על התפילה ועל התפילה התיכונה, וקומו להתפלל אל אללה בדבקות " ( סורת הפרה: 238 ) .
  • התנועות של התפילה מגוונות, דבר שמסייע בזרימת הדם לכל איברי הגוף ובעיקר המוח, התכופפות הגוף במהלך הכריעות וההשתחוות מסייעים להמריץ את מחזור הדם. התפילה היא מעשה סדיר שמתמשך עד הרגע האחרון בחיי האדם המאמין, התפילה מטפלת בפחד, ההפריות הנפשיות וחרדה, אללה יתעלה אמר בקוראן הקדוש: " המאמינים ועושי הטוב ומקיימי התפילה ונותני הזכאת, שכרם שמור להם אצל ריבונם, ולא ייפול עליהם פחד ולא יצטערו ." ( סורת הפרה : 277 ).
  • התפילה מעניקה לאדם המאמין אנרגיה נפלאה בגלל הקשר בינו לבין אללה הבורא יתברך ויתעלה. האנרגיה הזאת מתרבה עם ענווה, לכן, אללה יתעלה ציווה עלינו לענוו בתפילה, אללה ישתבח שמו אומר בספרו הנשגב: " המאמינים יעשו חיל. * הם הענווים בתפילתם " ( סורת המאמינים :2-1 ).
  • ולבסוף, התפילה נחשבת לספורט קל שלא מזיק לגוף כמו הספורט האלים שדורש לרוץ במהירות וגורם לעייפות השרירים, לכן, התפילה בתור מנוחה ומרגוע לאדם וזה מה שבא לידי ביטוי באומרו של הנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום לחברו בילאל ירצהו אללה " תניח אותנו בתפילה,בילאל ". הנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום אמר כי המעשה האהוב ביותר לאללה הוא התפילה במועדיה, האם נלך בעקבותו של הנביא מומחמד עליו השלום??!! 

 

Previous article Next article

Related Articles with התועלות הרפואיות והנפשיות של התפילה

  • התפילה

    Site Team

    התפלה היא הקשר בין האדם לבין ריבונו, התפילה מונעת מהאדם לשקוע בתענוגים של העולם הזה, ככל שהאימונה בלבו של האדם

    08/05/2014 125
  • התפילה בין האזאן לבין תחילת התפילה

    Site Team

    הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום דיווח לנו כי התפילה לאללה בעת שבין הקריאה לתפילה לבין תחילתה הוא עת של קבלת התפילה,

    07/10/2013 2919
  • התפילה בצבור

    Site Team

     אבו הורירה ירצהו אללה סיפר כי איש עיוור בא  לנביא מוחמד  עליו ברכה ושלום ואמר " הוי שליח אללה, אין

    30/09/2013 2437
הידיעה אללהIt's a beautiful day