השינה עוזרת ללמוד


Site Team

Article translated to : العربية Русский

השינה עוזרת ללמוד

אללה יתעלה אומר בספרו הנשגב : "הוא אשר עשה לכם את הלילה ככסות.ואת השינה למנוחה, ועשה את היום לקום ולצאת בו " ( סורת הפורקאן :47 ), השינה היא נס גדול שהמדענים עדיין מגלים את הסוד שלו ...

מחקר אמריקאי חדש הגיע למסקנה שהשינה עוזרת להניח למוח ומאשפרת ללמוד דברים חדשים, כמו כן השינה עוזרת לשמור על הזכרונות לתקופה ארוכה. מדעני העצבים חושבים על פי מחקר שנערך על ידי הפקולטה לרפואה באונבירסיטת וושנגטון בו נאמר שהופעתם של נקודות עצבים משולבים חדשום הוא אחד המפתחות הבסיסים שמאפשרים למוח לרמז את הזכרונות ולצבור את המדע. 

המחבר הראשי של המחקר הזה פול שאוו אמר כי ישנן סיבות רבות שמעכבות את הופעתם של נקודות עצבים משולבים חדשות במוח, כולל השטח המוגבל של הגלגולת, החוקר הזה הצליח להבחין בהיווצרות נקודות עצבים חדשות בזבובים בשלב הלמידה, החוקר ציין גם כי השינה תורמת להשאיר שטחים גדולים להיווצרות נקודות אלה .

 

המחקר השתמש בזבובים משופרים גנטית כדי לפקח על צמיחת נקודות העצבים החדשות, נקודות אלה הן המקשרות בין תאי המוח, מכיוון ששינת הזבובים דומה במידה רבה לשינת בני האדם.

המחקר הזה מזכיר לנו את הפסוק הקוראני שבו אמר אללה יתעלה: "אחד מאותותיו הוא שבלילה ישנים אתם, וביום אתם מבקשים לכם פרנסה מאתנו. בזאת צפונים אותות לאנשים קשובים" (סורת הרומים : 23 ) . השינה נחשבת לאות ונס שמעיד על יכולתו של אללה יתעלה, ולולא השינה לא יכול האדם להמשיך או להתיישב על האדמה הזאת.

השינה נחשבת למנוחה לכל איברי הגוף וגם למוח, מכיוון שהמוח עוסק במשימות אחרות במהלך השינה וזה בזכות המנוחה של השינה ,לכן אללה יתעלה אמר: "ואת השינה לכם נתנו למנוחה" (סורת החדשה :9 ) והשאלה עכשין היא: האם נשבח את אללה יתעלה על ברכת השינה ?

ועכשיו יודעים אנו למה היה הנביא עליו בירכת אללה ושלום לאחר שיתעורר משינתו אומר: "השבח לאללה שהחיה אותנו לאחר המיתנו ואליו נוחזרו ", הדבר שמעיד על כך שהנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום ידע את חשיבות השינה בזמן שאף אחד לא ידע שום דבר על סודות השינה, האם דבר זה לא מעיד גם כן על כנות שליחותו של הנביא מוחמד עליו בירכת אללה ושלום ?  

Previous article Next article

Related Articles with השינה עוזרת ללמוד

הידיעה אללהIt's a beautiful day